Reguły wiadomości (e-mail) w Outlook Express lub Poczta Systemu Windows

2012-10-17 | 0 komentarzy w artykule
  • Jak automatycznie przenieść, skopiować, usunąć, oznaczyć wiadomości e-mail

  • Reguły wiadomości w Outlook Express lub Poczta Systemu Windows

  • Automatyczne operacje na wiadomościach e-mail


Jednym z wielu programów do obsługi poczty e-mail na komputerze (w systemie Windows) jest Outlook Express lub też Poczta Systemu Windows. Dają one wiele różnych możliwości obsługi otrzymywanych wiadomości elektronicznych. Jedną z ważniejszych funkcji są Reguły wiadomości dla poczty. O tyle są one ciekawe, że potrafią przenieść, skopiować, usunąć itp e-maila od razu po jego otrzymaniu. Pytanie: po co to robić jeśli zawsze można np przenieść wiadomość do innego folderu za pomocą jednego ruchu myszką? Tak, oczywiście tylko jeśli mamy kilkanaście kont e-mail oraz odpowiadających im folderów sprawa znacznie się komplikuje. Tak więc do rzeczy, w programie wybieramy:
Narzędzia > Reguły wiadomości > Poczta.
Następnie z menu po prawej stronie wybieramy Nowa....
Mamy do wyboru takie opcje jak:

  • Wybierz warunki dla tej reguły:
    • Kiedy w polu Od znajdują się osoby
    • Kiedy w polu Temat znajdują się określone wyrazy
    • Kiedy w treści wiadomości znajdują się określone wyrazy
    • Kiedy w polu Do znajdują się osoby
    • Kiedy wiadomość ma priorytet
    • Kiedy wiadomość pochodzi z konta
    • Kiedy rozmiar wiadomości przekracza
    • Kiedy wiadomość zawiera załącznik
    • Kiedy wiadomość jest zabezpieczona
    • Dla wszystkich wiadomości
  • Wybierz akcje dla tej reguły:
    • Przenieś ją do folderu
    • Skopiuj ją do folderu
    • Usuń ją
    • Prześlij ją dalej do osoby
    • Wyróżnij ją kolorem
    • Oflaguj ją
    • Oznacz jako przeczytaną
    • Oznacz jako monitorowaną lub ignorowaną
    • Odpowiedz z wiadomością
    • Przestań przetwarzać kolejne reguły
    • Usuń ją z serwera
  • Opis reguły (kliknij podkreśloną wartość, aby ją edytować):
      Tutaj w zależności od tego co wybraliśmy w punkcie pierwszym i drugim, klikamy i uzupełniamy takie linki jak:
      Dla warunków (pkt 1)
    • znajdują się osoby
    • znajdują się określone wyrazy
    • priorytet
    • rozmiar
    • zabezpieczona
    • Dla akcji (pkt 2)
    • folderu
    • osoby
    • kolorem
    • monitorowaną lub ignorowaną
    • wiadomością
    • Po kliknięciu na link pojawi się okno wyboru lub okno do wypełnienia danych. Na przykład: Kiedy w polu Od znajdują się osoby - należy wypełnić odpowiednim teksem identyfikującym wysyłającego wiadomość (np podać adres e-mail) lub wybrać go z listy kontaktów. Analogicznie dla rozmiaru wiadomości trzeba wybrać odpowiedni rozmiar a przy przenoszeniu do folderu wybrać odpowiedni folder itp. Nie napisałem tego na początku lecz wydawało mi się to oczywiste, że jeśli chcemy przenosić wiadomości do jakiegoś folderu to najpierw musimy go utworzyć w skrzynce odbiorczej (klikamy prawym przyciskiem myszy na skrzynce odbiorczej i wybieramy Nowy folder).
  • Nazwa reguły - uzupełniamy nazwę dla każdej nowej reguły.
Tak pokrótce zostały ukazane reguły wiadomości. Jest to jednak tylko teoria a żeby ułatwić sobie znacznie życie należy przejść do praktyki i trochę poćwiczyć. Oczywiście po ustawieniu każdej nowej reguły testujemy ją przesyłając do siebie jakąś wiadomość. Ja przy obsłudze kilku maili w większości przypadków korzystam z segregacji do odpowiednich folderów i szczerze to nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez tych funkcji.


Dodaj komentarz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w opcjach przeglądarki. - ZAMKNIJ